פתרונות אחסון מעוצבים ופרקטיים

bicycle-1209845_640

סביבת מגורים מסודרת ומאורגנת מתחילה בתכנון מדויק וחכם של החלל, תוך ניצול מקסימלי של השטח. כאשר בוחנים את המרחב מכל הכיוונים ניתן לזהות מקומות שאפשר לרתום לטובת אחסון כמו למשל, נישות מגבס, פינות נסתרות ורווח בין עמודים. ארגון של החלל תורם לאווירה של רוגע, שקט נפשי ומקל על עבודות הניקיון והתחזוקה.
כיום קיימות גם קולקציות מסוגננות להפליא של פתרונות אחסון ייעודיים שמתפקדים הן כאלמנט דקורטיבי ופונקציונלי בחלל. אילו פתרונות אחסון מוצעים וכיצד לבחור את הפריטים הנכונים ולשלב אותם כחלק אינטגרלי בבית?

תלייה או הצבה? זו השאלה!

בשלב הראשון בחרו את המיקומים האולטימטיביים לאחסון על פי העיצוב הכולל ולאחר מכן, החליטו איזה פתרון אחסון יתאים לכל מוקד כך למשל, אפשר לנצל את קיומה של תקרה גבוהה על מנת לבחור בארונות או ספריות גבוהים יחסית ולקשט את הקירות החפים מאלמנטים באמצעות מדפים אסתטיים וקולבים לתלייה. באזורים מרווחים יחסית אפשר לשלב שידות או קונסולות להצבה ישירות על הרצפה ולבדוק שאלה לא חוסמים את החלל ומתפקדים גם כפריט עיצובי המתחבר לקונספט של המרחב. במידה והחלל גדוש פריטים, כדאי לבחור פריטים קומפקטיים יחסית שאינם תופסים שטח רחב בקונסטרוקציה מאסיבית ולהעדיף עיצוב קליל ואוורירי שישמור על הרמוניה.

משחקים בין גלוי לסמוי

אפשר לחבר בין פתרונות אחסון השומרים על תכולת האחסון גלויה ובין פתרונות השומרים עליה סמויה מהעין המתבוננת. תכולה שתרצו להסתיר כמו מסמכים אולי תעדיפו לשמור בעמדות אחסון סגורות מאחורי ארונות או בתוך מגירות ואילו ספרים או אלמנטים דקורטיביים יתכן שתרצו לחשוף ביחידות מדפים וארונות תצוגה שקופים.

פתרון ממוקד לכל חפץ

חשבו על צרכי האחסון שלכם ונסו לבחור פתרונות בהתאמה אישית. למשל, אם יש ברשותכם אוסף מגזינים מגוון הצטיידו במעמד מגזינים ואם אתם מלקטים ספרים תוכלו לבחור במידוף ייעודי לספרים. חשבו על פריטי אחסון גם בהקשר הנכון: למשל, פריטים לפי חדרים. סל כביסה לחדר האמבטיה וסולם לתליית בגדים לחדר השינה או יחידת מדפים לצעצועים והמשחקים של חדר הילדים. אפשר לבחור ספסל ישיבה לאדן החלון או סלסלות לאחסון הפריטים שבמטבח. עברו על הבית ובחרו את המוקדים המבוקשים ואת הפתרונות האולטימטיביים עבורכם.

להתחבר לטוטאלוק

פתרונות אחסון מעוצבים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית ולכן, כדאי לבחור פריטים שיתאימו בעיצוב, בפלטת הצבעים ובטקסטורה ליתר הפריטים בבית ויתמזגו עמם או להפך, ניתן להדגיש את נוכחות הפריטים באמצעות קונטרסט בצבעוניות או בסגנון העיצובי על הרקע השולט בבית. למשל, פריטים בניחוח כפרי לבית באוריינטציה מודרנית או להפך, פריטי מתכת במראה תעשייתי לבית קלאסי. אפשר כמובן "לשבור" את המראה הכללי באמצעות מדפים המגיעים בצורניות מפתיעה ומעניינת אסימטרית למרחב בעל צביון נקי וקווים ישרים או לבחור אחסון בסימטריה שתתאים לפרופורציות של החלל. זכרו שפריטים בעלי מראה על זמני יעמדו במבחן הזמן במיוחד אלה המגיעים בצבעוניות מונוכרומטית ובקווים ישרים ברורים.

איכות במקום הראשון

צאו מנקודת הנחה שפתרונות האחסון ילוו אתכם למשך שנים רבות והשקיעו במוצרים איכותיים בעלי תוחלת חיים ארוכה ועמידות גבוהה. יציבות מקסימלית, חומרים שעמידים בתנאי מזג האוויר השונים ובפני רטיבות ולחות במיוחד אם אתם מציבים אותם בחדרי רחצה, מטבחים או סמוך למרפסת ולגינה. וודאו שההתקנה וההרכבה בוצעו כנדרש במיוחד אם בכוונתכם להעמיס על הפריט חפצים רבים וודאו כמובן מה המשקל המקסימלי שהם יכולים לשאת.

פתרונות אחסון תורמים לאווירה נעימה בחלל וזכרו – כשהבית מסודר התחושה טובה יותר. בית מסודר מביא עמו אנרגיות אחרות והופך למרחב שנעים לחיות בו.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

עשוי לעניין אותך:

שיש-לבן-למטבח-768x432

כיצד לתכנן מטבח בדירה חדשה

תכנון מטבח בדירה חדשה הוא משימה מרגשת אך מאתגרת. המטבח הוא לב הבית, חלל בו מכינים ארוחות טעימות ויוצרים זיכרונות. כדי להפיק

דילוג לתוכן