עיצוב גינה – לא מה שחשבתם

עיצוב גינה

כאשר אנו חושבים על גינה, אנו רואים בעיני רוחנו פרחים ועצים, ולא בכדי – בדרך כלל, המאפיין העיקרי של גינה הם הצמחים האלה, ולמעשה הם החשובים ביותר בשטח. אך ככלל, ניתן לדבר באופן כללי על החשיבות של הימצאות בקרבה של גינה מכל סוג שהוא.

ראשית, הימצאות בקרבה לשטח ירוק מוכחת כמיטיבה עם הבריאות, הן הפיזית והן הנפשית. ההימצאות בסביבה ירוקה, עם אור טבעי ואוויר נקי, משפיעה הן על איכות הנשימה, והן עם הפרודוקטיביות והיכולות הקוגניטיביות.

שנית, אמנם המצב העדיף הוא שתילה של פרחים ועצים אמיתיים, ובכך ליהנות מהחמצן אותם הם מפיקים, אולם ישנם יתרונות רבים גם אם המרחב כולל שטחים סינטטיים או מדומים. זאת עקב ההשפעה החיובית שיש להימצאות בקרבת שטח שאליו אנו יכולים "לברוח" מהעבודה, מהרעש של העיר, ומהאורות המלאכותיים המלווים אותנו ביומיום.

מה ניתן למצוא בשירותי עיצוב גינה?

מעצבי ומעצבות הגינה מתמחים בראיה כוללת של המרחב ושל השטח המיועד להיות גינה, ולכן יכולים לתכנן בצורה מיטבית את הגינה העתידית: בין אם מדובר בשתילת דשא או בנייה של דק סינטטי, ובין אם מדובר בהעתקת עצי פרי או התמקדות דווקא בפרחים.

מעבר לכך, מעצבות ומעצבי גינה לא מסתפקים בבחירת הפרחים והעצים האופטימליים, אם בכלל, אלא גולשים גם לייעוץ בנושאי ריהוט הגינה, עיצוב תאורה הכולל בחירת גופי תאורה עיצוב פנים ועוד..

מה השיקולים בתכנון גינה?

השיקולים כאשר פונים לעיצוב גינה הם מגוונים. הדבר הראשון הוא הבנה של השימוש של הגינה. השימוש של גינה פרטית בשעות אחר הצהריים, למשל, לא דומה לשימוש של חצר או מרפסת בבניין משרדים המאוכלס בעיקר בשעות היום.

ההבנה של השימוש מהווה את היסוד להמשך התכנון. לאחריו, לא ניתן להתעלם מהקונטקסט בו הגינה ממוקמת, כלומר המיקום שלה בארץ – גינה בדרום דורשת עיצוב שונה מאשר גינה בצפון, למשל – וכן המיקום שלה מבחינת סוג היישוב: עיר לעומת כפר.

בכך מושלמת פחות או יותר ההבנה של ההקשר, ומשם ניתן לגשת לשיקולים של רצון הלקוחות והעדפותיהם, הסטייל של המעצב, ומעל הכל תמיד תרחף העננה של מגבלות התקציב.

הקשר להתחממות הגלובלית

בנוסף, עיצוב גינה יכול לקחת בחשבון את ההעדפות של הלקוחות לגבי שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, למשל התקנה של דק סינטטי מחומרים ממוחזרים, או התקנה של דשא סינטטי במקום דשא רגיל לטובת חיסכון במים.

בנוסף, אם הולכים על גינה עם צמחים טבעיים, ניתן להתייעץ עם המעצבים לגבי החיסכון האופטימלי במים ובחשמל. האפשרות לתת לגינה מראה נהדר, תוך שימוש בחומרים טבעיים, יכולה ליצור בגינה אווירה טבעית ואותנטית, שתשפיע על כל חלל הבית.

הגינה היא אחד האזורים החשובים בבית – חשוב לעצב אותה היטב. לפרטים נוספים,

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

עשוי לעניין אותך:

דילוג לתוכן