מה חשוב שתדעו על דיגום קרקע?

hand-3588162_1920

אם יצא לכם לשמוע את המינוח דיגום קרקע, זה כנראה ביטוי שלא יצא לכם לשמוע לפני כן. מדובר על בדיקה פיזית של הקרקע, שמטרתה העיקרית היא לשלול מצב שבו הקרקע מזוהמת. מדובר על השלב האחרון של חקר קרקע, שלב שאחריו תוכלו לקבל את כל האישורים הדרושים. אך אם יש לכם עוד שאלות הקשורות לנושא הזה, שווה לכם לקרוא את המאמר הבא שיסייע לכם להבין בדיוק מתי תצטרכו לעשות זאת ואיך. כי בסוף התהליך הזה הוא האסמכתא הסופית בחקר קרקע.

מתי נדרש לבצע את הפעולה הזאת?

ברוב המקרים כאשר חלקת קרקע מסוימת תהיה חשודה כמזוהמת, יהיה צורך ככל הנראה לבצע גם דיגום קרקע בשלב מסוים. כמובן שלא מדובר על דרישת סף, הדרישה הזאת לרוב תגיע לאחר ביצוע מספר פעולות שונות – שמטרתן לחסוך זמן יקר. אם לא תהיה ברירה, אז יהיה צורך גם לבצע את הדיגום שהוא אמור לתת את התובנות הסופיות שעל פיהן יקבעו את ההחלטות לכאן או לכאן.

כיצד מבצעים דיגום קרקע?

בכדי לדגום קרקע בראש ובראשונה תצטרכו להכין תוכנית מסודרת לסקר, תוכנית שתכלול בתוכה אלמנטים שונים אך חשובים במיוחד. ללא תוכנית מסודרת לא יהיה ניתן לבצע את הדיגום, כך שאתם מוכרחים לקחת את זה לתשומת הלב שלכם. לאחר מכן ניתן יהיה לדגום את הקרקע על ידי כלים כבדים שונים שיכולים להגיע אל העומק הרצוי, ויכולים לספק את הסחורה על הצד הטוב ביותר.

בתוך כמה זמן ניתן לדגום קרקע?

לוחות הזמנים הם ככל הנראה נושא שמאוד קרוב לליבכם, אך אתם צריכים להבין כי הכל תלוי בהתפתחות של הדברים בשטח. בחלק מהמקרים דיגום קרקע יכולה להימשך מספר שבועות, ובחלק מהמקרים היא אפילו יכולה להימשך מספר חודשים. כך שרק אחרי שתתחילו לבצע את הדיגום, יהיה ניתן להעריך בצורה מדויקת כמה זמן הוא אמור לקחת בפועל.

מי מוסמך לבצע את הדיגום?

כמובן שלא תוכלו לבצע דיגום קרקע באופן עצמאי, אתם תצטרכו לפנות לחברות מנוסות אשר מוסמכות לבצע את ההליך. כל חברה גדולה בתחום היא ככל הנראה תהיה גם חברה עם ההסמכה הנדרשת, במקרה הזה מוטב שלא לפנות לחברות קטנות או כאלה שאתם לא באמת יכולים לבדוק את אמינותם – כי לא מדובר על עניין של מה בכך.

האם יש אחריות על התוצאות?

בהחלט כן! קחו בחשבון כי אתם הולכים לעשות החלטות כאלה או אחרות על סמך התוצאות שהחברה שמבצעת את הדיגום מעבירה לכם. כך שאתם צריכים לקבל אחריות מטעם החברה על כך שמדובר על מידע אמין, מידע שתוכלו לסמוך עליו ולבטוח בו. כי אם המידע לא יהיה אמין, לא תוכלו לקבל על פיו אף אחת מההחלטות השונות בשטח.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

עשוי לעניין אותך:

שיש-לבן-למטבח-768x432

כיצד לתכנן מטבח בדירה חדשה

תכנון מטבח בדירה חדשה הוא משימה מרגשת אך מאתגרת. המטבח הוא לב הבית, חלל בו מכינים ארוחות טעימות ויוצרים זיכרונות. כדי להפיק

דילוג לתוכן