השקעה בנכסים יוקרתיים

shutterstock_400680349

השקעה בנכסים יוקרתיים היא לא עניין של מה בכך והיא טומנת בחובה סיכונים רבים, אך מי שמוכן לקחת על עצמו את הסיכונים הללו עשוי להינות מתשואה יפה ומפירות ההצלחה. כידוע ערך של נכס נדל"ן בא לידי ביטוי בשלושה מישורים: שווי הנכס לאורך השנים ביחס למאפייניו הייחודיים, גודל התשואה שאפשר לקבל על הנכס, איכות החיים שהרוכשים יוכלו לקבל.מכל ענפי ההשקעה האפשריים, לנדל"ן שווי השוק הגבוה ביותר, והוא מכה שוק על ירך תעשיות ענק, כמו מזון, חקלאות וטכנולוגיה.

תשואה עתידית

את התשואה הגבוהה ביותר תוכלו לקבל מנכס כמו דירת 2 חדרים בפריפריה, ככלל ככל שהנכס גדול יותר ויקר יותר כך התשואה עליו תהיה נמוכה יותר. אך יש גם יוצאים מן הכלל, למשל כשמדובר באזורים יוקרתיים ומבוקשים כללי המשחק משתנים. כיום בכל הארץ נבנות יחידות דיור בבניינים בסטנדרטים דומים פחות או יותר והן כולן סובבות סביב אותו המחיר, כמובן בשינוי קל של מיקום הקרקע, אך במקומות היוקרתיים, כמו בקיסריה, הרצליה, תל אביב וראשון לציון בקו הראשון לים,  אין מגרשים יותר ועל כן המיקום שלהם נחשב יוקרתי.

אז כשאתם מחפשים דירות למכירה בנהריה בחיפה, נתניה וכו' חפשו את הנכסים שהם קו ראשון לים, מכיוון שבבוא הזמן התשואה שלהם תעלה והם ייחשבו ליוקרתיים. הכללים שונים לגמרי כשמדברים על נכסי נדל"ן בקו ראשון לים, בעלי הנכסים האלה הם לא אנשים שיחפשו מקום לשבת עם המשפחה סביב השולחן בארוחת הערב ולהירגע אלא אנשים כאשר הם מארחים בבתיהם את העשירון העליון ולכל אחד שם מחכה מרצדס בחנייה, הם מצפים להראות כמה נחשב הנכס שלהם ואיזה נוף ייחודי נשקף ממנו. אנשים מסוג זה פחות מייחסים חשיבות לאחוזי התשואה הבודדים מהנכס ויותר מתחשבים ביוקרה הכללית של הנכס, הם לא מחפשים להשביח אותו ומיד למכור כמו רוב יזמי הנדל"ן.

וילת יוקרה בקריות

יש גם סיכונים

אך לא הכל ורוד אצל משקיעים גדולים אלו, מה שכדאי לדעת על נכסים שהם קו ראשון לים זה שהדירות עצמן ניזקות הרבה יותר מהר מכיוון שהרוחות המגיעות מהים עם הלחות והמלח פוגעות בצבע הבית וגורמת לקילופים, וגם בתוך הבית גורמת לדברים להחליד הרבה יותר מהר מכיוון שהאוויר לח יותר ומלא ברטיבות. אז מצד אחד, קו ראשון לים זו יוקרה זה נוף, זה איכות חיים אך מצד שני זה הוצאות תחזוקה וטיפול בנכס שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו, אך כנראה שאלו הרוכשים נכסי נדל"ן במקומות אלה מודעים לסכנות האלו ויש להם כיסים עמוקים בכדי להשקיע בנכס ולשמר אותו לאורך זמן. כמובן שבדרך כלל לבעלי הנכסים הללו יהיו עוד נכסי נדל"ן במקומות אחרים שמניבים להם הכנסות בתשואה גבוהה יחסית ללא הוצאות כך שההפסד מהחזקת הנכסים היוקרתיים הללו מתגמד עד לא קיים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

עשוי לעניין אותך:

שיש-לבן-למטבח-768x432

כיצד לתכנן מטבח בדירה חדשה

תכנון מטבח בדירה חדשה הוא משימה מרגשת אך מאתגרת. המטבח הוא לב הבית, חלל בו מכינים ארוחות טעימות ויוצרים זיכרונות. כדי להפיק

דילוג לתוכן