המלצות לפני חתימה על חוזה דירה חדשה מקבלן

סלון

מצאתם את דירת החלומות שלכם? רגע לפני שאתם חותמים על חוזה לרכישת דירה מהקבלן, חשוב שתשימו לב להמלצות הבאות שיחסכו לכם הרבה כסף ועוגמת נפש. ההמלצות הבאות יעזרו לכם להבין טוב יותר את תהליך הקנייה, להכיר את הקבלן ממנו עומדים לרכוש דירה, להכיר חלק מהסכנות השונות,  ולדעת ממה יש להיזהר ואיך לשים לב לאותיות הקטנות בטרם החתימה.

לא לחתום על זיכרון דברים

הקבלן שאתם רוצים לרכוש ממנו את הדירה שלכם ינסה להגיע איתכם למשא ומתן כתוב של זיכרון דברים בטרם החוזה עצמו. כל עוד לא החלטתם סופית לגבי הרכישה עצמה, אל תתחייבו לזיכרון דברים ואל תחתמו עליו. גם אם מדובר על הסכם או חוזה קצר ולא קולע הימנעו מלחתום עליו. ברוב המקרים הקבלן ירצה להחתים אתכם על הצעת מחיר, בה אתם נאלצים לשלם לו במזומן סכומים של אלפי שקלים. שימו לב לכל מסמך שהקבלן מנסה לתת לכם לחתום עליו ואל תחתמו.

אם לא כתוב משמע לא קיים

מכיוון שעסקת נדל"ן היא עסקה מורכבת אשר מייצגת צדדים שונים בחוזה אחד, חשוב להכין הסכם חוזה מכר. עסקת נדל"ן מחויבת בהתאם לחוק להיות בכתב, ולכן כל מה שלא כתוב הוא אינו קיים בעסקה עצמה. כלומר, אם הקבלן הבטיח לכם חנייה מתחת לבית והיא לא כתובה בחוזה אז כנראה שלא תקבלו שום חנייה. כל הבטחה מצד הקבלן חייבת להיות כתובה ומגובה בחוזה הנדל"ן אחרת אין לה תוקף משפטי תקף.

ניקיון דירה מקבלן בטרם הכניסה

ניקיון דירה מקבלן בעל משמעות רבה לרוכשים. פעמים רבות מקבלים הדיירים עיי חורבות ולא את הדירה שכל-כך ציפו לה. חושב מאוד לשים לב בחוזה כי לכם את היכולת לבחור בעצמכם את חברת הניקיון ולא את זו שקבע לכם הקבלן. ניקיון דירה מקבלן מצריך חברת ניקיון מומלצת ומקצועית המצוידת בציוד עוצמתי להסרת כל הכתמים והמפגעים שנותרו בדירה.

פעמים רבות נתקלים בסעיפים כגון "דירה נקייה מלכלוך" או "דירה ללא פסולת" וכל המשמעות של הסעיפים הללו שעל הקבלן לפנות את הלכלוך ולא לנקות את הדירה כמו שצריך.

הערת אזהרה

חשוב שבחוזה תופיע הערת אזהרה מפני פולשים לא רצויים לדירה אשר רכשתם. ללא רישום הערת אזהרה בטאבו על הנכס  שרכשתם, כל פולש יוכל לפלוש לתוכה. ישנם מקרים בהם קורות טעויות והקבלן עשוי למצוא את עצמו במצב שמכר דירה לשני לקוחות שונים וזאת עקב טעות בשיווק והמכירה. באמצעות הערת אזהרה פותרים בעיה זאת.

ערבות בנקאית

חשוב שהדירה שאתם עומדים לרכוש תכלול ערבות בנקאית. כלומר יש לשלם על הדירה בתשלומים בהתאם לקצב התקדמות הבנייה עצמה. לכן כל תשלום שאתם מבצעים יש לדרוש ערבות בנקאית. בעת חתימת החוזה נהוג להעביר לקבלן בין 10-15% ממחיר הדירה בין אם זה בהעברה בנקאית או צ'ק. על הקבלן להיות מחויב ביום חתימת ההסכם ועם התשלום הראשון לרשום לכם הערת אזהרה ולתת לכם ערבות בנקאית על סכום הכסף ששולם. בהעברות כספיות הבאות תדרשו לקבל קבלה וערבות בנקאית.

טיב המפרט של הדירה

כאשר רוכשים דירה מקבלן חשוב לדרוש מפרט טכני של הדירה. במפרט זה ישנם כל השינויים שמבוצעים בדירה. לכן לפני שחותמים על חוזה הדירה יש לקחת את המפרט הטכני אשר מצורף כנספח לחוזה המכירה ולהראות אותו לבעל מקצוע בתחום הנדסת בניין, וזאת על מנת לקבל חוות דעת נוספת ומקצועית לגבי המפרט עצמו. לאחר שתבצעו ניקיון יסודי בדירה, תפטרו מכל הלכלוך והאשפה תוכלו גם לוודא כי כל מה שהובטח אכן נמצא במקומו.

לסיכום,

אנשים חכמים בודקים לעומק, משלמים על הבדיקה אם צריך וחותמים על מסמכים רק כאשר הם מלווים באנשי מקצוע שיודעים לקרוא את המסמך ולהבין אותו על בוריו.

ישנן כמה המלצות אותן כדאי ליישם בטרם חותמים על חוזה דירה: ניקיון דירה מקבלן עושים באמצעות חברה אותה אתם בוחרים, לא חותמים על מסמכים ללא הבנה מלאה, לא מסתפקים על הבטחות בעל פה, דורשים מפרט טכני מלא וכמובן לאחר שמוודאים כי יש לה ערבות בנקאית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

עשוי לעניין אותך:

שיש-לבן-למטבח-768x432

כיצד לתכנן מטבח בדירה חדשה

תכנון מטבח בדירה חדשה הוא משימה מרגשת אך מאתגרת. המטבח הוא לב הבית, חלל בו מכינים ארוחות טעימות ויוצרים זיכרונות. כדי להפיק

דילוג לתוכן