מתחמי פינוי בינוי בתל אביב

shutterstock_534365305

העיר תל אביב, כמו ערים אחרות בארץ, נהנת מלא מעט תנופה של התחדשות עירונית. כך ניתן לראות שקיימים עשרות רבות של מתחמי פינוי בינוי. קיימים רחובות כמו, שדרות בן גוריון, שדרות רוטשילד, שדרות ירושלים ורחובות נוספים, שנעשה בהם שיפוץ נרחב. שיפוץ כזה, כלל גם שיפוץ של הרחובות עצמם וכמו כן גם שיפוץ של התשתיות הנמצאות בהם. אגב, חשוב לציין שאותה התחדשות עירונית בתל אביב, מתבצעת אודות לכל מיני פרויקטים של פינוי בינוי וכמו כן היא מבוצעת בהתאם לתכנית המתאר של עיריית תל אביב. אז אלו מתחמים בתל אביב מיועדים לתהליך של פינוי בינוי ואיזה זכויות בנייה ניתנות במסגרת פרויקט פינוי בינוי כזה?

מתחמי פינוי בינוי בתל אביב – מהם היתרונות ומהם המגבלות?

כאשר מבוצעים פרויקטים של פינוי בינוי, יש הרבה יתרונות. הם מאפשרים שיפור תנאים של מחייה וכמו כן הם משפרים משמעותית את חזות המבנים בהם הדיירים מתגוררים. מעבר לכך, יש גם שיפור במראה של כל השכונה. מי שנהנה מפרויקטים כאלה הם הדיירים שמקבלים בסופו של דבר דירות חדשות וכמו כן היזמים שכן מתאפשרת להם אופציה לבנות עוד דירות ולאחר מכן להשכיר או למכור אותן. אין ספק שכאשר מדובר בעיר תל אביב, יש לפרויקטים הללו גם רווחיות גבוהה. מה שכן, לצד כל היתרונות שהוזכרו לעיל, חשוב גם לדעת שיש מגבלות. אלו מגבלות הקובעות שלא כל מבנה מגורים או קבוצת מבנים, מוכרזים בקלות כמאושרים לביצוע פרויקט של פינוי בינוי. על פי חוק פינוי בינוי, יש כל מיני דרישות סף מינימאליות שיש לעמוד בהן והן כוללות תנאים להגדרת מתחמי פינוי בינוי.

התנאים להכרה במתחמים לפינוי בינוי בתל אביב

מתחם פינוי בינוי מוגדר כבניין בודד, מספר בניינים או שכונה שלמה. המתחם צריך להיות בתחום של מועצה אזורית ועיירה. על המתחם לכלול במינימום 24 יחידות דיור ולא יותר מ-500 יחידות דיור במקסימום. על היזם שרוצה לבצע תהליך של פינוי בינוי, להציג תכנית מתאימה לפינוי של היחידות הקיימות והקמה של יחידות חדשות. כמו כן, יש צורך בהצגת מפה מאושרת על ידי מודד מורשה. במפה, יפורטו החלקות הרלוונטיות וכמו כן הפירוט על היחידות. כאשר עונים על כל התנאים הללו ומציגים את המסמכים הרלוונטיים, אז אפשר להגיש בקשה בפני הרשות המקומית. אותה רשות, יכולה להכריז על המתחם כמיועד לפינוי בינוי.

שכונת יד אליהו – התחדשות עירונית בתל אביב

דוגמה לשכונה שמבוצע בה פרויקט מסוג התחדשות עירונית תל אביב, היא שכונת יד אליהו. שכונה זה נמצאת בדרום העיר תל אביב. במסגרת הפרויקט, תהיה הוספה של מאות יחידות דיור לשכונה וכמו כן יוקמו מבני ציבור, גני ילדים, גינות ושטחי ציבור.

מתחמי פינוי בינוי בתל אביב – האם השכונה שלכם מתאימה?

מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בפרויקטים של פינוי בינוי בתל אביב. הוא יסייע לאיתור יזם מתאים לביצוע הפרויקט וכמו כן לניהול מוצלח שלו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

עשוי לעניין אותך:

דילוג לתוכן